Original title:
MOOC (Massive Open Online Course)
Translated title:
Massive online open course (MOOC)
Authors:
Všetíček, Adam ; Wolák, Radim (advisor) ; Šírová, Tereza (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce MOOC (Massive Open Online Course) se zabývá problematikou edukačního potenciálu médií se zaměřením na novodobý fenomén ve vzdělávání - masivní online kurzy. Mapuje jejich vývoj, hodnotí výhody online vzdělávání a zjišťuje rozdíly mezi absolventy masivních online kurzů v České republice a v zahraničí pomocí dotazníkové metody. Předmětem práce je rovněž zdokumentovat, co předcházelo masivním online kurzům skrze vývoj a definování distančního vzdělávání, e-learningu a celoživotního vzdělávání. Čtenáři jsou také seznámeni s výhodami a nevýhodami masivních online kurzů v porovnání s klasickým vzděláváním. V závěru práce jsou shrnuta veškerá zjištění, výsledky výzkumu a nastíněny možnosti dalšího vývoje MOOC. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The MOOC (Massive Open Online Course) bachelor thesis deals with the educational potential of media, focusing on a modern phenomenon in education - the massive open online courses. It traces their development, evaluates the benefits of online learning and identifies the differences between graduates of the massive open online courses in the Czech Republic and abroad, using the questionnaire method. Moreover, the paper documents what preceded the massive online courses, through the development and defining of distance education, e-learning and lifelong education. The readers are also made aware of the advantages and disadvantages of the massive open online courses in comparison to traditional education. The conclusion then summarizes all our findings and research results, as well as it outlines the possibilities of further development of the MOOC. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
Coursera; distance learning; e-learning; education; Edx; media; MOOC (Massive Open Online Course); Udacity; Coursera; distanční vzdělávání; e-learning; Edx; MOOC (Massive Open Online Course); média; Udacity; vzdělávání
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/70987