Original title:
Fenomén seznamovacích reality show: hledání lásky či zábavy?
Translated title:
TV dating: search for love or fun?
Authors:
Vodrážka, Prokop ; Reifová, Irena (advisor) ; Baslarová, Iva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce popisuje fenomén seznamovacích reality show. Práce se soustředí na několik rovin, které v sobě TV Dating Shows obsahují. Za prvé se zaměřuje na pojem reality TV, tedy na obraz skutečné televize, která ukazuje skutečné lidi a jejich skutečné příběhy. Za druhé se snaží prozkoumat motivaci účastníků, která je vede k účasti v těchto pořadech a jejich následnému chování během natáčení. Za třetí se práce zabývá vnímáním lásky z pohledu účastníků a hledá souvislosti mezi motivy a chováním účastníků s jejich pohledem na seznamování a rodinu. Čtvrtým zkoumaným aspektem je dopad těchto pořadů na společnost a účastníky. Práce potvrdila, že seznamovací reality show skutečně mohou fungovat jako možnost nalezení partnera, ale musí zde být motivace všech zúčastněných subjektů. Během šetření se také potvrdilo, že samotné zpracování reality show je přizpůsobeno reakcím diváků a jejich požadavkům, které vychází ze sledovanosti pořadůBachelor's thesis describe phenomenon of TV Dating Shows. Thesis is focusing on a few elements which TV Dating Shows contain. First of all it explains concept of the reality TV, which shows real people and their true stories. Secondly it investigates motivation of participants and their behaviour in front of cameras. In a third line it look into perception of the love by participants and connection between motivation and behaviour of the participants and their point of view to dating and family. Fourth explored aspect of TV Dating Shows is impact of such type of programmes to society and participants. The thesis confirmed that TV Dating Shows could work as a dating option on condition there is such motivation of all participants. The investigation also confirmed that realisation of the shows is adjusted to viewers expectation and requirements, which are measured by ratings.
Keywords:
Dating; Love; Motivation; Reality show; Reality TV; TV Dating; Láska; Motivace; Reality show; Reality TV; Seznamování; TV Dating
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/70951