Original title:
Motivace a cíle firem pro partnerství s Českým olympijským týmem
Translated title:
Motivations and objectives of the Czech Olympic team partners
Authors:
Vaculíková, Kateřina ; Crossan, William Morea (advisor) ; Belovski, Sasho (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Motivace a cíle firem pro partnerství s Českým olympijským týmem Vedoucí práce: Mgr. William Crossan PhD Cíle: Cílem práce je identifikovat motivace firem pro uzavírání partnerství s Českým olympijským týmem. Dále pak zjistit, jakých cílů chtějí tímto partnerstvím dosáhnout a jaká důležitost je jednotlivým cílům přikládána. Výsledky následně porovnat se studiemi na podobné téma provedenými v minulosti. Část práce je věnována rozboru marketingu Českého olympijského výboru (ČOV) a názoru partnerů na Olympijský park Soči-Letná 2014. Metody: Kvalitativní výzkum prostřednictvím polo-strukturovaných interview s kompetentními představiteli partnerských firem a marketingovým ředitelem ČOV. Podrobné studium výzkumů podobného zaměření. Škálovací formulář pro ohodnocení důležitosti cílů partnerů předkládaný při interview. Výsledky: Hlavní motivací pro vstup do partnerství je spojení se silnou, unikátní značkou a využití možnosti přenesení pozitivního vnímání olympijských atributů na partnery. Nejdůležitějšími cíli jsou zvýšení hodnoty značky a vylepšení image. Dalším velmi důležitým cílem je společensky odpovědné chování, na který má nejspíše vliv veřejně prospěšný charakter sponzorovaného subjektu. Pro polovinu dotázaných je významný jeho vliv na motivaci zaměstnanců a visibilitu značky v médiích....Title: Motivations and objectives of the Czech Olympic team partners Supervisor: Mgr. William Crossan PhD Objectives: The aim of the thesis is to identify motivations of companies for entering into partnership with the Czech Olympic team. Furthermore, to examine objectives sought through the sponsorship agreement and determine their importance for each company. Findings are subsequently compared with those of similar studies made in past. Part of this thesis is dedicated to the analysis of marketing of the Czech Olympic committee and partners opinion concerning the Olympic park Sochi - Letná 2014. Methods: Qualitative research through semi-structured interviews conducted with sponsor representatives and the marketing director of the Czech Olympic committee. In-depth study of similarly oriented sponsor motivation research was also made. Sponsors were also asked to rank the importance of given sponsorship objectives. Results: The main motivation behind the decision to become a Czech Olympic team partner was found to be the connection with a strong, unique brand, as well as the desire to exploit the positive perception of the Olympic attributes with the possibility of its transfer to the partner. The most important objectives found were increasing brand value and enhancing company image. Another...
Keywords:
brand; Czech Olympic committee; Czech Olympic team; image; marketing communication; Olympic park; sponsoring; image; marketingová komunikace; olympijský park; sponzoring; značka; Český olympijský tým; Český olympijský výbor
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/70706