Original title:
Analýza mediální komunikace vybraných minipivovarů
Translated title:
Analysis of media communication of selected microbreweries
Authors:
Kolář, Jiří ; Koudelková, Petra (advisor) ; Klimeš, David (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce na téma Analýza mediální komunikace vybraných minipivovarů se zabývá vztahem malých pivovarských provozů a médií. Práce se zaměřuje na vybrané malé provozovny, nabízející ke konzumaci své vlastní pivo přímo v místě výroby, tj. pivovary, jejichž součástí je restaurační provoz. Práce nejprve uvádí principy marketingové a mediální komunikace a stručnou historii vaření piva na území České republiky. Dále se věnuje konkrétním vybraným pražským minipivovarům, hodnotí prvky jejich propagace a prezentace prostřednictvím klasických i nových médií. V kapitolách věnovaných kvantitativnímu a kvalitativnímu výzkumu seznámí čtenáře s teoretickými poznatky těchto výzkumů, s provedením dotazníkového šetření a jeho výsledky. Obdobně také poskytuje informace ohledně realizace a výsledků vyplývajících z rozhovorů se zástupci vybraných minipivovarů v rámci výzkumu kvalitativního. V závěru jsou na základě získaných poznatků a realizovaných výzkumů stanovena doporučení pro zlepšení mediálně marketingové komunikace jednotlivých minipivovarů.A thesis on analysis media communication of selected microbreweries explores the relationship between small brewing companies and media. The work focuses on selected small businesses, offering to consume their own beer on-site production, ie., breweries whose part is the restaurant operation. The thesis depicts the first principles of marketing and media communications and a brief history of beer brewing in the Czech Republic. It also discusses the particular selected Prague microbreweries and evaluates elements of their presentation and promotion in traditional and new media. Chapters are dedicated to quantitative and qualitative research, which familiarize readers with theoretical knowledge of these surveys, the design of the questionnaire survey and its results. Similarly, also provide information regarding the implementation and results stemming from interviews with representatives of selected microbreweries within qualitative research. In conclusion, based on the acquired knowledge and research, a set of recommendations are provided for the improvement of marketing communication media for each of the microbreweries.
Keywords:
marketing; Media; media communication; microbreweries; Prague; qualitative research; quantitative research; kvalitativní výzkum; kvantitativní výzkum; marketing; mediální komunikace; minipivovary; Média; Praha
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/70392