Original title:
Wildmen: strategická hra v terraformovatelném světě
Translated title:
Wildmen: strategická hra v terraformovatelném světě
Authors:
Ressler, Filip ; Ježek, Pavel (advisor) ; Brom, Cyril (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Title: Wildman: A real-time strategy game with world terraforming features Author: Filip Ressler Department / Institute: Department of distributed and dependable systems Supervisor of the bachelor thesis: Mgr. Pavel Ježek, Ph.D., Department of distributed and dependable systems Abstract: Nowadays real-time strategies are based on the conflict of enemy fractions, where the armies of the players fight against each other. However, these strategic games do not have a unit which would represent the player on the battlefield. A unit which would have the power to alter the landscape or use powerful attack against the enemy forces, but a unit which loss would mean defeat for its player. In this thesis we present a 2.5D real-time strategy using the C# language and .NET Framework, which can be played with other players over the network. This game focuses on the abilities of the critical unit representing player, its attacks and abilities to alter terrain. This project allows simple modification of the game or addition of a new content by editing XML files, files with C# code and image files. Keywords: Real-time strategy, multiplayer game, map terraformation, modifiable gameNázev práce: Wildmen: strategická hra v terraformovatelném světě Autor: Filip Ressler Katedra / Ústav: Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Ježek, Ph.D., Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů Abstrakt: Dnešní real-time strategie jsou založeny na konfliktu znepřátelených frakcí, kde proti sobě bojují armády jednotlivých hráčů. Nicméně, tyto strategické hry neobsahují jednotku, která by reprezentovala hráče. Takovou jednotku, která by měla schopnost měnit terén mapy, používat silné útoky na nepřátelské síly a jejíž ztráta by pro hráče znamenala prohru. V této práci prezentujeme 2.5D real-time strategickou hru používající jazyk C# a .NET Framework, kterou lze hrát po síti s dalšími hráči. Tato hra se zaměřuje na schopnosti kritické jednotky reprezentující hráče, její útoky a schopnosti měnit terén. Tento projekt umožňuje upravovat a přidávat jednotky, budovy, zdroje a schopnosti jednoduše pomocí editace souborů XML, souborů obsahujících zdrojový C# kód a souborů s texturami. Klíčová slova: Real-time strategie, multiplayer hra, terraformace mapy, modifikovatelná hra
Keywords:
map terraforming; modifiable game; multiplayer game; Real-time strategy; modifikovatelná hra; multiplayer hra; Real-time strategie; terraformace mapy
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/69152