Original title:
Komunikační aktivity společnosti Tchibo v letech 2013-2014
Translated title:
Communication activities of Tchibo in years 2013-2014
Authors:
Štefek, Jiří ; Obluk, Ondřej (advisor) ; Klabíková Rábová, Tereza (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předmětem bakalářské práce Komunikační aktivity společnosti Tchibo v letech 2013-2014 je popis vybraných komunikačních aktivit této firmy, která je v České republice známá především jako prodejce kávy. V poslední době se ale snaží komunikovat primárně svůj sortiment spotřebního zboží, a to pomocí všech nástrojů komunikačního mixu. Cílem práce je popsat a zanalyzovat hlavní kanály, pomocí kterých tato komunikace probíhá, a v případě potřeby navrhnout určitá zlepšení do budoucna. Kromě toho práce obsahuje primární výzkum, s jehož pomocí hodnotí, jak je společnost vnímána mezi populací České republiky a jestli se její komunikace nějak odráží a podepisuje na jejich názoru na Tchibo. Vzhledem k tomu, že společnost Tchibo je zatím známější jako prodejce kávy, práce se kromě sektoru spotřebního zboží věnuje i kávovému sektoru a novinkám v něm, poněvadž tvoří velkou část komunikace.The aim of the bachelor thesis "Communication of Tchibo Company in 2013-2014" is to analyze and describe specific communication activities of Tchibo company, which is mainly famous for its coffee products. Tchibo is lately trying to communicate its non-food products as well, using all tools of marketing mix available. The goal of this bachelor thesis is a summary of all communication activities and, based on the summary, a list of improvements for the future communication if necessary. Apart from that, the bachelor thesis consists of a primary research that focuses on how the company is viewed among the population of Czech Republic and if their communication activities reflect in what the people think. Since Tchibo company is still much more known for its coffee products, the bachelor thesis focuses not only on the non-food sector, but on the coffee sector as well - it is an important part of the whole communication mix.
Keywords:
Coffee; Communication activities; Consumer goods; Primary research; Tchibo; Komunikační aktivity; Káva; Primární výzkum; Spotřební zboží; Tchibo
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/68822