Název:
Vliv informačních a komunikačních technologií na práci lektora vzdělávání v organizaci
Překlad názvu:
Impact of Information and Communication Technologies on the Work of the Trainer in Workplace Learning
Autoři:
Pichl, David ; Novotný, Petr (oponent) ; Dvořáková, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předložená rigorózní práce se s ohledem na snadnou dostupnost digitálních informací jak pro lektory, tak i účastníky vzdělávání, zabývá problematikou vlivu informačních a komunikačních technologií jako zdroje informací na práci lektora vzdělávání v organizaci. Cílem práce je na základě studia odborné literatury a realizovaného kvalitativního šetření popsat, jak lektoři vybírají relevantní informace pro výuku, jakým způsobem ovlivňuje vstup nových informací do výuky ze strany účastníků vzdělávání průběh vyučování a jaké dopady tyto nové informace mají na interakční schémata mezi lektorem a účastníky vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů souvisejících se zkoumanou problematikou. Vymezuji pojmy informační a komunikační technologie s důrazem na jejich možnosti využití jako zdroje informací. Druhým nosným tématem této části je lektor vzdělávání v organizaci s akcentem na lektorské kompetence v souvislosti s informačními a komunikačními technologiemi. Empirická část práce obsahuje kapitoly věnované metodologii výzkumu a prezentaci výsledků výzkumného šetření realizovaného prostřednictvím zakotvené teorie jako rámcového designu kvalitativního výzkumu. Analýza získaných dat vychází z přístupu Strausse a Corbinové, který je modifikován využitím softwarového nástroje ATLAS.ti....This rigorous thesis focuses on the effect of information and communication technologies as a source of information, on the work of the trainer in the workplace learning with respect to an easy access of digital information to both trainers and participants. The goal of the paper, based on the literature study and undertaking qualitative research, is to describe how trainers select relevant information for education, how new information brought up by a student may impact the conduct of the lesson and the effects of such information on the interaction schemes between the trainer and the participants. The theoretical part deals with basic terms related to the issues of the research. I define the term information and communication technologies with the emphasis on their use as the information sources. The second key topic of the theoretical part is the trainer with an accent on their competencies in relation to information and communication technologies. The empirical part contains two chapters which are devoted to the research methodology and the presentation of the research findings of the grounded theory as a research design of the qualitative research. The data analysis is derived from the Strauss and Corbin approach to the grounded theory which has been modified by the use of ATLAS.ti software....