Název:
Masová média a politické rozhodování
Překlad názvu:
MassMedia and Political Decision Making
Autoři:
Jandová, Denisa ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Kubišová, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce zkoumá podstatu a funkci masmédií ve společnosti. Zabývá se teoretickým popisem, vývojem a účinky, které mohou masmédia na příjemce mediálního obsahu mít. Popisuje také stručný vývoj fotografie, která je především v tištěných médiích významným komunikačním prostředkem. Práce se zabývá technikami úprav, které mohou formovat mediální sdělení. Podstatná část práce je věnována politickému marketingu, který je uplatňován v politické komunikaci. V předvolebním období hrají významnou roli volební kampaně, prostřednictvím kterých získáváme nejvíce informací o kandidátech. Politické strany si v rámci volební kampaně nastavují vlastní komunikační strategii a využívají média při šíření svého volebního programu. Práce nabízí analytický pohled na funkci politické komunikace v rámci médií a míru ovlivňování obsahu zpravodajství v konceptu nastolování agendy. Cílem je poukázat na možné působení masmédií a politické komunikace na veřejnost při volebním rozhodování. Analýza se zabývá předčasnými volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013. Zkoumá komplexní pohled na volební kampaně ČSSD, Hnutí ANO a KSČM a sleduje, do jaké míry tyto strany pracují s nástroji politického marketingu a jakým způsobem se prezentují v tištěných médiích - MF Dnes, Právu a Blesku. Na druhou stranu...The thesis explores the nature and function of mass media in society. It deals with the theoretical description, development and effects of mass media which can influence the recipient of media content. It presents a brief overview of the development of the photography, which is especially an important means of communication in the printed media. The work deals with the preparation techniques which can shape the media message. A substantial part of the work is devoted to political marketing, which is applied in political communication. The election campaings play an important role in the pre-election period because voters can gain the most information about the candidates. Thus, political parties set its own communication strategy and use media in the dissemination of its electoral programme. The thesis provides an analytical view of the political communication in the media and the influence on the content of news in the concept of agenda-setting. The aim of this thesis is to highlight the possible effects of mass media and political communication to the public in the electoral decision-making. The analysis covers the early elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013. It examines a comprehensive view of the election campaign of the Czech Social Democratic...