Original title:
Tvorba a ověření výukových programů pro žáky 2. stupně ZŠ v ZOO Plzeň
Translated title:
Creation and verification of educational programs for students of lower secondary education in ZOO Pilsen
Authors:
Cebáková, Zuzana ; Pavlasová, Lenka (advisor) ; Řezníček, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na výchovně vzdělávací aktivity zoologických zahrad České republiky. Nejvíce se věnuji Zoologické a botanické zahradě v Plzni, pro kterou jsem vytvořila dva výukové programy včetně pracovních listů pro žáky a pro učitele. Výukové programy jsem následně ověřila u vybrané skupiny žáků z 8. tříd základní školy. Vyhodnocení probíhalo na základě úspěšnosti řešení úloh v pracovních listech. Praktickým výstupem práce jsou vypracované výukové programy (metodika pro lektora) a pracovní listy pro ZOO Plzeň (programy Tajuplná Afrika, Daleká Austrálie) včetně autorského řešení.Title: Creation and verification of educational programs for students of lower secondary education in ZOO Pilsen The diploma thesis is focused on the ZOOs in the Czech Republic and their educational activities. The most examined one is Zoological and botanical garden in Pilsen, for which I created two educational programs including worksheets for students and teachers. The educational programs were then tested at a selected group of students from 8th grade of lower secondary school. The evaluation was based on the success of students in solving tasks in the worksheets. The practical output of this thesis are designed educational programs (methodology for teacher) and worksheets for ZOO Pilsen (programs Mysterious Africa, Far Australia) including correct solution.
Keywords:
educational program; worksheet; ZOO Pilsen; zoological garden; pracovní list; výukový program; ZOO Plzeň; zoologická zahrada
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/67556