Název:
Hodnocení aktuálního stavu pohybového systému u dětí mladšího školního věku.
Překlad názvu:
Evulation of actual state of childern locomotor system for students of primary school
Autoři:
Stachová, Kateřina ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Hodnocení aktuálního stavu pohybového systému u dětí mladšího školního věku. Cíle: Cílem naší diplomové práce je zjistit aktuální stav pohybového systému dětí mladšího školního věku hodnocením držení těla u vybraného souboru a vytvořit vyrovnávací cvičení pro školní a družinové tělovýchovné chvilky. Metody: V naší práci jsme využili metodu aspekce, při které jsme pohledem sledovali odchylky v držení jednotlivých částí těla a jejich vzájemné postavení odděleně v předozadním a bočním pohledu s využitím testu Jaroše a Lomíčka, Kleina a Thomase. Výsledky: V rámci sledovaného souboru jsme zjistili, že více než polovina žáků má dobré držení těla. Avšak u 48,5 % dětí jsme vyvodili vadné držení těla. Zdravotní oslabení se vyskytovala především v oblasti břicha a pánve, v křivce zad a při pohledu zezadu měli žáci velmi často odstáté lopatky. Klíčová slova: tělovýchovná chvilka, vadné držení těla, svalová nerovnováha, kompenzační cvičení.Title: Evaluation of actual state of children locomotor system for students of primary school. Objectives: Determine the current satus of locomotor system of children of primary school age by assessing a body posture of chosen sample of children and create compensation exercises for school and after-school physical education moments. Methods: We used the method of aspection in which we were watching deviations in body posture of different parts of body and their mutual position in sagittal and lateral view with using the test of Jaroš and Lomíček, Klein and Thomas. Results: We found out that within the chosen sample more than half participants have a correct body posture. Nevertheless, 48,5 % of participants have defective body posture. Weakening occurred primarily in the abdominal area and pelvis, in the back curve and when looking from behind a lot of participants have left to stand shoulder blades. Keywords: physical education moment, poor body posture, muscle imbalance, compensatory exercises.
Klíčová slova:
kompenzační cvičení; svalová nerovnováha; tělovýchovná chvilka; vadné držení těla; compensatory exercises; muscle imbalance; physical education moment; poor body posture