Název:
Bezdomovectví a prevence bezdomovectví u dětí s nařízenou ústavní výchovou
Překlad názvu:
Homelessness and prevention homelessness among children in the institutional education
Autoři:
Hrubý, Karel ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mottlová, Jana (oponent) ; Bajcura, Lubomír (oponent) Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá vznikem, příčinami a problémy lidí, kteří žijí na ulici, či lidmi, kteří jsou přímo vystaveni riziku života bez domova. Práce má dvě části a to teoretickou část a praktickou část. První část této práce má za cíl předat ucelené informace o bezdomovectví. Popisuje typologii bezdomovectví a bezdomovců, ukotvuje historii a vývoj tohoto jevu. Zaměřuje se na mladé lidi vystavené riziku života na ulici a především na klienty ústavních zařízení a na prevenci. Dále popisuje systém pomoci a organizace, které tuto pomoc mohou poskytnout. Stěžejní částí práce je kvalitativně zaměřený výzkum sledující edukaci a reedukaci mladých lidí po ukončení ústavní výchovy a tím se práce snaží najít preventivní postupy snižující rizika bezdomovectví. Uvádím důvody výzkumu a jeho výsledky. Práci uzavírá celkové zhodnocení výzkumu a shrnutí zjištěných dat. Klíčová slova Bezdomovec, bezdomovectví, dětský domov, výchovný ústav, etopedie, speciální pedagogika, azylová zařízení, sociální vyloučení, prevence, důslednost, život na ulici, resocializace, reintegrace, rodina, závislosti, kriminalita, mladiství, děti, rodiče, bydlení, vzdělání, partnerství, agrese, potřeby, rezignace, smysl života.This thesis deals with the origin, causes and problems of people who live on the street, or people who are directly exposed to the risk of life without a home. The work consists of two parts, a theoretical one and a practical one. The first part of this work aims to give comprehensive information on homelessness. Describes a typology of homelessness and homeless people, anchors the history and evolution of this phenomenon. It focuses on young people at risk of life on the streets and especially the clients of institutional facilities. It also describes the system and aid organizations that can provide this assistance. The fundamental part of the work is qualitatively oriented research and monitoring the education and re-education of young people after the end of institutional care, thus working to find a preventive techniques to reduce the risk of homelessness. I mention the reasons for research and its results here. The work concludes an overall evaluation summary of findings and research data. Keywords: Homeless person, homelessness, the childhood home, educational institute, etopaedia, special Pedagogy, asylum facilities, social exclusion, prevention, consistency, life in the street, resocialization, reintegration, family, dependency, crime rate, adolescents, childrens, parents, habitation,...