Original title:
Poskytovatelé a producenti informací a jejich cílení na uživatele - zákazníka prstřednictvím sociálních sítí
Translated title:
Suppliers and producers of information and its targeting towards user-customer via social networks
Authors:
Rousková, Zuzana ; Papík, Richard (advisor) ; Pilecká, Věra (referee) Document type: Rigorous theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Databázová centra, producenti a poskytovatelé informací a informačních služeb jakožto hlavní představitelé subjektů informačního průmyslu a již etablovaní na informačním trhu desítky let jsou si vědomi trendů v oblasti technologií a marketingu. Proto tyto subjekty informačního průmyslu nemohly nezaznamenat současný i latentní potenciál sociálních médií a sítí a zahrnuly tyto specifické komunikační kanály do svého portfolia propagačních a komunikačních aktivit. Informační subjekty vytváří v sociálních sítích komunity různého rozsahu od počtu uživatelů v řádu desítek a stovek až po desetitisíce zainteresovaných příznivců a sociální sítě se tak staly nedílnou součástí marketingových strategií těchto subjektů a zejména pak prostorem pro přímý kontakt s uživatelem - zákazníkem pro jeho oslovení i možnou podporu v poskytovaných informačních službách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Database vendors, producers and information services suppliers are aware of trends in technology and marketing since they have been established entities of information market for decades. Thus it was inevitable that these major players would exploit the latent potential of social media and networks. They have achieved this by creating social network communities, which vary wildly in size from dozens to tens of thousands of users. Being an integral part of communication activities these groups have become important platform for direct contact with users. The contact mainly comprises targeted addressing and support in provided information services. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
database centres; Information industry; information services; information suppliers; information vendors; social media; social media marketing; databázová centra; Informační průmysl; marketing v sociálních médiích; poskytovatelé informací; sociální média
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/66492