Original title:
Využití her v atletických přípravkách
Translated title:
Use of games in Athletic Preparatory
Authors:
Teplý, Lukáš ; Feher, Jan (advisor) ; Vindušková, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Využití her v atletických přípravkách Cíle: Porovnat teorii z odborné literatury s praxí trenérů v atletických přípravkách vztahující se k vedení tréninkové jednotky, zařazováním herních činností a jejich metodickým uspořádáním z hlediska rozvoje pohybových schopností. Metody: Ve své práci jsem použil metodu přímého, nestrukturovaného, otevřeného pozorování a metodu obsahové analýzy ze zdrojů uvedených v přehledu literatury. Výsledky: Na základě metody pozorování bylo zjištěno, že práce sledovaných trenérů se až na výjimky shoduje s odbornou literaturou zabývající se danou problematikou. Potvrdila se tedy hypotéza, že zařazení herních činností a jejich metodické uspořádání využívané atletickými trenéry se shodují s obecně platnými pravidly vztahující se ke struktuře tréninkové jednotky. Této shody bylo dosaženo z 95 %. Klíčová slova: pohybové schopnosti, herní prvky, senzitivní období, všestrannost, motivace Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Title: Use of games in Athletic Preparatory Objective: To compare theory from scholarly literature with practice of trainers in athletic preparatory training in terms of leading a trainig unit, involving playful activities and arranging them methodically to support development of motoric skills. Methods: In my study, I used a method of direct, unstructured, and straight observance, and a method of content analysis from the literature list presented. Results: On the bases of the observance method it was found that the work of observed trainers corresponds, with some exeptions, to the scholarly literature that deals with the issue. Thus a hypothesis was confirmed that involving and methodical setting of playful activities by athletic trainers coincides with common rules of the training unit's structure. This coincidence was reached in 95%. Keywords: motoric skills, playful elements, sensitive period, versatility, motivation Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
motivation; motoric skills; playful elements; sensitive period; versatility; herní prvky; motivace; pohybové schopnosti; senzitivní období; všestrannost
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/65012