Original title:
Marketingová komunikace velkých sítí čerpacích stanic působících na českém trhu
Translated title:
Marketing communication of Benzina, Shell and OMV between 2012 and 2014
Authors:
Juščíková, Michaela ; Koudelková, Petra (advisor) ; Klabíková Rábová, Tereza (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce Marketingová komunikace velkých sítí čerpacích stanic působících na českém trhu je popsat situaci prodeje pohonných hmot v českém prostředí, obvyklé marketingové aktivity čerpadlářských sítí a nákupní chování spotřebitelů při výběru čerpací stanice. Teoretická část práce obsahuje stručné shrnutí pojmu marketing, vysvětlení marketingového mixu, základní pojmy marketingového výzkumu a popis současné situace na trhu pohonných hmot. Praktická část se zabývá sekundárním a primárním výzkumem. Sekundární výzkum popisuje marketingové aktivity vybraných sítí čerpacích stanic v České republice. Primární výzkum, který byl proveden dotazníkovou metodou, popisuje zvyklosti spotřebitelů při nákupu pohonných hmot. Práci uzavírá doporučení vyplývající ze zjištění primárního výzkumu.The aim of my bachelor thesis called Marketing communication of the biggest petrol station chains at czech market is to describe situation on the market with fuel, marketing activities of biggest petrol chains and consumers behavior while buying fuel. Theoretical part of my thesis contains brief of the therm matkething, explanation of marketing mix and key words to marketing research. Practical part of my thesis contains secondary and primary research. Secondary research describes marketing activities of chosen petrol chains in Czech Republic. Primary research describes consumers behavior while buying fuel. At the end of my thesis is advice based on the survey.
Keywords:
fuel; marketing mix; marketing research; petrol station; sales promotion; marketingový mix; marketingový výzkum; podpora prodeje; pohonné hmoty; čerpací stanice
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/64686