Original title:
Prostředí pro tvorbu jízdních řádů
Translated title:
Timetable Designing Environment
Authors:
Janata, Dominik ; Holan, Tomáš (advisor) ; Surynek, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá problémem algoritmického generování jízdních řádů. Hlavní aspekt, na který je kladen důraz, je vztah kvality jízdních řádů a požadavků, které na systém mají jeho uživatelé, tedy cestující. Práce má čtyři hlavní výstupy. Prvním výstupem je modulární systém, který modeluje dopravní sít' a umožňuje testovat samostatně dodané generovací algo- ritmy. Druhým je implementace generování jízdních řádů pomocí genetického algoritmu. Třetím je určité množství vyzkoušených metrik kvality jízdního řádu. Čtvrtým je sada ukázkových implementací, která umožňuje externím programátorům snadno vytvářet vlastní implementace modulů programu; ta je k dispozici na in- ternetových stránkách projektu. Klíčová slova: Jízdní řády, genetický algoritmus, cestující, hodnocení 1The work treats the problem of algorithmic generation of traffic schedules. The emphasised aspect is the relationship between the quality of the schedules and the requirements the customers of the traffic system, being the passengers, put on it. The work has four major outputs. The first one is a system modelling the traf- fic network and providing possibility to test generating algorithms. The second is an implentation of genetic algorithm for generating traffic schedules. The third is a set of tested metrics of traffic schedule quality. The fourth is a set of deve- loper packages providing external programmers easy way of implementating the modules of the program; the set is available on the web pages of the project. Keywords: Traffic schedules, genetic algorithm, passengers, rating 1
Keywords:
algorithmical generating; benchmarking system; schedules; algoritmické generování; hodnotící systém; jízdní řády
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/63786