Original title:
Zlatý kruh fundraisingu
Translated title:
Golden Circle of Fundraising
Authors:
Freimann, Petr ; Moree, Dana (advisor) ; Muhič Dizdarevič, Selma (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Fundraising se pro neziskové organizace stává kritickou disciplínou v jejich snaze o udržitelné financování. Kdo jej ovládne, naváže tolik potřebná partnerství s donory a získá tak nejenom klid pro své fungování, ale především svobodu pro svá rozhodnutí. Tato práce definuje podstatu tohoto procesu, tedy především vztah mezi neziskovou organizací a jejím fundraiserem, a následně mezi fundraiserem a donorem - cílem našeho zájmu. Dále představuje některé z možných cest úspěchu vzešlých z pole behaviorální ekonomie. Vše pak uzavírá téma Guerilla Fundraisingu, neboť bez pořádné propagace se o nás jen těžko kdo dozví.Fundraising is one of the most critical disciplines regarding the nongovernmental organization's market nowadays. Those who will master it are going to win the competition for the sustainability and freedom through the partnerships with the (major) donors. This thesis defines core of this process, it means the relationship between the NGO and it's fundraiser, and subsequently, between the fundraiser and any potential donor. Moreover, we are going to talk about the behavioral economy and couple of ways how we can use it in terms of Fundraising. Then the last part describes a bit from the Guerrilla marketing cuisine, as we can't do anything properly since we don't have any publicity about it.
Keywords:
donor; fundraiser; Fundraising; golden circle; NGO; sources; donor; fundraiser; Fundraising; NNO; zdroje; zlatý kruh
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/63706