Original title:
Komunikační aktivity ZOO Praha v období let 2010-12 a jejich historické souvislosti
Translated title:
Communication Activities of ZOO Prague in the Period 2010-12 and Their Historical Context
Authors:
Kořínková, Markéta Maryam ; Orban, Karol (advisor) ; Strielkowski, Wadim (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce si klade za cíl seznámení se základní problematikou art marketingu a komunikace neziskové organizace na příkladu ZOO Praha. Její metodou je pozorování a následná deskripce hlavních komunikačních a marketingových momentů realizovaných ZOO Praha v letech 2010 - 2012. Popisuje hlavní komunikační kampaně subjektu představené v tomto období. Dále se zabývá rozborem vybraných historických událostí, které ovlivnily současnou podobu a komunikaci pozorovaného subjektu. Uvádí základní terminologii a příklady z oblastí marketing, art marketing, marketingový výzkum, corporate identity, image, logotyp, krizový management a dalších. Mezi zmiňované historické momenty lze zařadit zejména dlouholetý spor o logo s výtvarníkem Michalem Cihlářem a tím zapříčiněná změna loga i celého vizuálního stylu, oslavy 80 let od založení Zoo Praha a krizovou komunikaci během povodní roku 2002. Velmi stručně popisuje zásadní historické momenty počínaje jejím založením.This thesis aims to introduce and analyse the basic methods of arts marketing and marketing communications used by nonprofit organizations using the example of Prague Zoo. Selected method of this thesis is the observation and subsequent description of the main communication and marketing techniques used by Prague Zoo in the years 2010 - 2012. This thesis describes the main subject of the communication campaigns introduced during this period and also explores the following. Analysis of selected historical events that have influenced the current form and communication of the observed subject. Introduces basic terminology and examples of marketing, arts marketing, marketing research, corporate identity, image, logo, crisis management and others. Explores the longstanding dispute over the logo of the Zoo with artist Cihlář which led to complete corporate design change which has been introduced on the occassion of the celebration of 80 years of founding of Prague Zoo and crisis communications during the flood in 2002. Very briefly describes the fundamental historical moments, beginning with its founding.
Keywords:
Arts marketing; communication; crisis management; logo; marketing; marketing communication; nonprofit organization; Prague Zoo; SWOT analysis; Art marketing; komunikace; krizový management; logo; marketing; marketingová komunikace; nezisková organizace; SWOT analýza; ZOO Praha
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/63554