Original title:
Generické realtime strategie
Translated title:
Generic Realtime Strategies
Authors:
Baláž, Tibor ; Dvořák, Filip (advisor) ; Černý, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Strategy games are a field of digital entertainment that has always attracted large audiences of players and researchers - be it for modeling military strategy, economical principles or automated decision making and artificial intelligence. The thesis is focused on developing an environment that allows to efficiently prototype strategic games with a high level of abstraction. The theoretical part of the thesis defines what is a strategy game, gives introduction into the game engines and describes a new language used for defining the games. The practical part describes how is the language interpreted into the game engine and how the execution of the game proceeds. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Strategické hry jsou oblastí digitální zábavy, která vždy lákala velké publikum hráčů a výzkumníku, či už to bylo kvůli modelování vojenských strategií, ekonomických principů nebo automatizovaného rozhodování a umělé inteligence. Bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření prostředí, které ponouká možnost efektivního prototypování strategických her s vysokým stupněm abstrakce. Teoretická část práce definuje co je strategická hra, podává úvod do herních enginů a popisuje nový jazyk pro definování strategických her. Praktická část popisuje jako je jazyk interpretovaný do herního enginu a jako pod jeho vlivem probíhá hra. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
ANTLR; grammars; strategic games; Unity; ANTLR; gramatiky; strategické hry; Unity
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/61920