Název:
Umělá inteligence do hry Desktop dungeons
Překlad názvu:
Artificial intelligence for the game Desktop dungeons
Autoři:
Černý, Vojtěch ; Děchtěrenko, Filip (vedoucí práce) ; Pilát, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Počítačové hry žánru rogue-like jsou subžánrem počítačových RPG her pro jednoho hráče mezi jejichž znaky patří procedurálně generované prostředí a vysoká obtížnost. Uspět v nich je pro umělou inteligenci (AI) těžkou úlohou. Proto jsme implementovali framework pro tvorbu umělých hráčů pro rogue-like hru Desktop Dungeons. Rozebrali jsme možnosti přístupů k AI, a nakonec použili genetický algoritmus rekombinující hladové strategie. Výsledné AI hrálo hru na úrovni průměrného lidského hráče, vyhrávajíc v 72 % her. Tyto výsledky a framework mohou být použity ke zlepšení rogue-like her, procedurálních generátorů obsahu a umělé inteligence v podobných prostředích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Rogue-like games are a subgenre of computer RPG games, featuring procedurally generated environment and permanent death. Winning them is a challenge for a human player, and more so for artificial intelligence (AI). In this work, we present a framework for implementing artificial players for a rogue-like game Desktop Dungeons. We then investigate options of suitable AI creation, and settle for using a genetic algorithm to fine-tune a greedy strategy. The resulting AI was as succesful as a mediocre human player, winning the game 72% of the time. This framework and results may be used to improve the quality of rogue-like games, procedural content generators, and artificial intelligence in similiar environments. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
evoluční algoritmy; počítačové hry; umělá inteligence; artificial intelligence; computer games; evolutionary algorithms