Název:
Výroční trhy
Překlad názvu:
Annual Fairs
Autoři:
Strašilová, Eva ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Čepelák, Václav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem mé bakalářské práce jsou výroční trhy v České republice se zaměřením na prodejce na řemeslných výročních trzích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a analytickou V první části se věnuji charakteristice výročních trhů ve spojitosti s výzkumy realizovanými na toto téma. Dále je popsána metodologie výzkumu. Pro výzkum jsem zvolila metodu zúčastněného pozorování a polostrukturovaný rozhovor s prodejci na výročních řemeslných trzích. Celkem jsem navštívila dva výroční řemeslné trhy a provedla rozhovor s osmi respondenty. Druhá část práce se věnuje analýze rozhovorů s respondenty a poznatků z pozorování. Na základě analýzy dat jsem identifikovala hlavní faktory ovlivňující úspěšnost trhu z pohledu prodejce. Jedná se o atmosféru na trhu, kvalitu doprovodného programu, typ nabízeného zboží a pravidelnost konání trhu. V následující části popisuji kolektiv prodejců a vztahy mezi jednotlivými skupinami prodávajícími na výročních trzích. Jedná se především o vztah prodejců, kteří své zboží vyrábějí a prodejců, kteří zboží nakupují. Posledním tématem mé práce je zjištění, zda mají prodejci ještě jiné zaměstnání. Na základě analýzy dat z rozhovorů jsem došla k závěru, že prodejci na trhu mají prodej na trhu jako své hlavní zaměstnání.The topic of my thesis is the annual fairs in the Czech Republic with the primary focus on the tradesmen of the traditional craft goods. The thesis is divided in two parts - theoretical and analytical. In the first part, I concentrate on the characteristics of the annual fairs in connection to the research that has been already done on this topic. Subsequently, I explicate the methodology of my research. In the research I opted for the method of participant observation and the semi-structured interview with the tradesmen of the traditional craft goods. I have attended two annual traditional fairs of crafted goods and managed to interview eight respondents. The second part of my thesis concentrates on the analysis of the respondents' interviews and the notes I have acquired during the stage of observation. On the basis of the data analysis I have identified the primary factors influencing the fairs' success rate from the tradesman viewpoint.The results at hand indicate the importance of the atmosphere during the fair, the quality of the accompanying programme, the selection of offered goods and the frequency with which the fairs are organized. Furthermore, I describe the tradesman community and the relationships between the individual groups. The focus is predominantly on the relationship between...
Klíčová slova:
komunikace,typy trhů; kultura; prodejní strategie; sociální struktura; výroční trhy; communication; culture; nnual markets,social structure; sales strategy; types of markets