Original title:
Generování vedlejších misí pro RPG hry z ručně vytvořených stavebních bloků
Translated title:
Generating Side Quests for RPG Games From Hand-Crafted Building Blocks
Authors:
Hromada, Tomáš ; Černý, Martin (advisor) ; Chrpa, Lukáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Role-playing games (RPG) often contain side quests - shorter quests not related to the main story, to give the player the feeling of freedom and to let him choose his own path. For this effect to be good, there must be a large number of side quests in the game. Replacing hand-made quests with generated ones is one of the possibilities to make this task easier, however contemporary attempts at generating quests result in the quests being simple and repetitive. This thesis aims to explore a different approach to the problem, a system generating side quests from a set of hand-crafted building blocks. An abstract design and an implementation are described, along with the methods used for evaluating the implementation. The system was evaluated on a group of players, which rated the generated quests similarly to the hand-picked ones.Počítačové RPG hry často obsahují vedlejší mise, které jsou kratší a nevztahují se k hlavnímu příběhu, a které dávají hráči větší pocit volnosti a více možností na zvolení své vlastní cesty ve hře. Aby tato funkce byla dobrá, je potřeba mít ve hře větší množství vedlejších misí. Nahrazení ručně vytvořených misí těmi generovanými je jedna z možností, jak tento cíl ulehčit, nicméně současné pokusy o generování misí vedly k vytvoření misí jednoduchých a opakujících se. Cíl této práce je prozkoumat odlišný přístup k tomuto problému, a to systém generující vedlejší mise z ručně vytvořených stavebních bloků. Tato práce obsahuje abstraktní popis systému spolu s konkrétní implementací, včetně metod použitých k evaluaci dané implementace. Systém byl evaluován na skupině hráčů, která generované mise hodnotila podobně jako ty ručně vytvořené.
Keywords:
RPG; side quest; video game; virtual storytelling; RPG; vedlejší mise; videohra; virtuální vypravěčství
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/61816