Název:
Vzdělávací objekty pro výuku anglického jazyka s využitím interaktivních technologií
Překlad názvu:
Educational object for English lessons through interactive technology
Autoři:
Kroc, Lukáš ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Teoretickými východisky této práce je objasnění terminologie didaktických prostředků, učebních pomůcek, digitální techniky a digitálních vzdělávacích objektů. Teoretická část stručně charakterizuje tuto moderní technologii s jejími specifiky a provádí základní rozdělení dle jednotlivých kritérií. Poukazuje na výhody a nevýhody při využití v edukačním procesu. Ukazuje možnosti použití již vytvořených DVO, ale také tvorbu a využití vlastních digitálních vzdělávacích objektů. Rozebírá výhody a nevýhody využití vytvořených DVO a použití vlastních digitálních vzdělávacích objektů. Všechna témata jsou zaměřena na možnosti výuky anglického jazyka na I. stupni ZŠ. V praktické části je věnována pozornost konkrétním digitálním vzdělávacím objektům a jejich použití ve výuce. Zjištění, zda se naplnily požadované cíle, bude realizováno použitím výukových objektů ve vyučovacím procesu ve 3. třídě. Tato část realizuje informace popsané v teoretické části a může sloužit jako inspirace pro učitele, kteří by chtěli tvořit vlastní digitální výukové objekty pro interaktivní tabule. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The theoretical basis of this bachelor is to explain the terminology of digital resources, teaching tools, digital technologies and digital learning objects. The theoretical part briefly describes this modern technology with its specifics and sorts it to several categories. It describes advantages and disadvantages when using in educational process. It shows how to use DLO created by someone else as well as how to create own digital learning objects and the advantages of using own digital learning objects. Mainly it is focused on the English course at Primary school. The practical part focuses on specific digital learning objects and their use in the education. In order to find out if the goals of these digital learning objects are achieved, an experiment was done by using these DLO for teaching the 3rd class. This part reflects information from the theoretical part and could be an inspiration for other teachers when they will create their own learning objects for the interactive boards. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
digitální výukové objekty; Interaktivní tabule; úložiště digitálních učebních materiálů; digital learning objects; Interactie board; learning object repository