Original title:
Zákaznické chování a preference značek v obchodě se snowboardovým vybavením
Translated title:
Customer behavior and brand preferences in a snowboard shop
Authors:
Chrtková, Štěpánka ; Janák, Vladimír (advisor) ; Hlaváčová, Petra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Zákaznické chování a preference značek v obchodě se snowboardovým vybavením Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit, podle čeho se zákazníci při nákupu zimního vybavení a oblečení rozhodují, jak jsou na tom se znalostí značek v obchodě Snowboardel a které z těchto značek patří mezi jejich nejoblíbenější. Metody: V této práci je použita metoda dotazování a metoda analýzy. Metoda dotazování byla využita ke sběru dat potřebných pro zjištění požadovaných informací. Následně byla použita metoda analýzy pro odvození vzájemných vztahů mezi zjištěnými výsledky a vysvětlení jejich příčin. Výsledky: Výzkum ukázal, že zákazníci jsou při nákupu zimního vybavení ovlivňováni především jeho kvalitativními vlastnostmi, vzhledem a cenou a nákup tohoto zboží si předem dobře rozmýšlejí. V oblasti značek jsou zákazníkům většinou nejznámější i nejoblíbenější velké světové snowboardingové značky. Klíčová slova: Zákaznické chování, značka, zimní vybavení, zákaznické preferenceTitle: Customer behavior and brand preferences in a snowboard shop Objectives: The main aim of this thesis is to find out what are customers during their purchase of winter sports clothes and equipment influenced by and what are their decisions based on. Another task is revealing what brands in the Snowboardel shop belong to the most known and preferred ones. Methods: In this thesis there is used the method of iterrogation and the method of analysis. The iterrogative method was used to collect the information essential for the research. Afterwards were these information analysed to find out the internal relations and its causes. Results: The research revealed that customers are during their purchase mainly influenced by the quality, design and price of the winter sports products. They also usually think their purchase thoroughly out. Among brands the big and well-known world snowboarding brands are usually most known and preferred. Keywords: Customer behavior, brand, winter sports equipment, customer preferences
Keywords:
brand; Customer behavior; customer preferences; winter sports equipment; zimní vybavení; značka; Zákaznické chování; zákaznické preference
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/60828