Název:
Reforma francouzského pravopisu z roku 1990
Překlad názvu:
Reform of the French orthography in 1990
Autoři:
Kaderová, Kateřina ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
fre
Abstrakt: [eng][cze] Kateřina Kaderová La réforme de l'orthographe française de 1990 - Reform of the French orthography in 1990 Klíčová slova: French, reform of orthography, 1990, new orthography, teachers, the Czech Republic Diploma thesis - abstract (English) The reform of the French orthography from 1990 has not a clear position more than twenty years after its publication. Lively debates about it are calming down and it is high time to think about its future. We are going to present the reform in the whole in this work with the emphasis to the school environment which has a decisive influence to its expansion. The aim of the work is to gather enough data to formulate recommendations to Czech teachers about how to treat the reform and how much of it include in the lessons, if anything. The reform is gradually spreading especially thanks to the effort of its supporters. In French schools, it has been finally officialised but there are no rules in the Czech Republic. By means of a research among Czech teachers, we have realized that they are quite informed about the new orthography and their approach is rather positive. Some of them have been already teaching the new forms and others can join them after considering all pros and cons.Kateřina Kaderová La réforme de l'orthographe française de 1990 - Reforma francouzského pravopisu z roku 1990 Klíčová slova: francouzština, reforma pravopisu, 1990, nový pravopis, učitelé, Česká republika Diplomová práce - abstrakt (český) Více jak 20 let po své publikaci nemá reforma francouzského pravopisu z roku 1990 stále své jasné místo. Vzrušené debaty pomalu utichají a přichází čas zamyslet se nad tím, jak s ní dále naložit. V této diplomové práci představíme reformu v celé její šíři a zaměříme se zejména na školní prostředí, které má na její rozšířenost zásadní vliv. Cílem práce je posbírat dostatek podkladů, které nám umožní formulovat doporučení pro české učitele francouzštiny, jak se postavit k reformě, zda ji zapojit do výuky a v jaké míře. Reforma se pomalu prosazuje zejména díku úsilí jejích podporovatelů. Ve francouzském školství už má oporu i v oficiálních dokumentech, ale v České republice samozřejmě nic předepsané není. Pomocí výzkumu mezi českými pedagogy jsme zjistili, že informovanost o novém pravopisu je poměrně vysoká a vztah k němu relativně kladný. Někteří učitelé již nové formy ve výuce používají a další se k nim mohou přidat po uvážení všech pro a proti.
Klíčová slova:
1990; francouzština; nový pravopis; reforma pravopisu; učitelé; Česká republika; 1990; French; new orthography; reform of orthography; teachers; the Czech Republic