Název:
Význam pozornosti u žáka jako předpoklad osobnostního rozvoje
Překlad názvu:
Importace of Pupil's Attention as a Condition for Personal Development the Importance of Attention to the Student as a Prerequisite for Personal
Autoři:
Hozáková, Kateřina ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Význam pozornosti u žáka jako předpoklad osobnostního rozvoje" se nejprve zabývá obecnými otázkami vývoje pozornosti žáka a hledá souvislosti v kontextu dnešní společnosti. Vysvětluje klíčový pojem pozornost, vymezuje základní pojmy související s problematikou a podmínky, které pozornost ovlivňují. V následujících kapitolách se zaměřuje na poruchu pozornosti a neschopnost soustředění ve školním prostředí. Následující části jsou více využitelné v praxi, protože se v nich uvádí metody výuky ke zlepšení pozornosti, aktivity a hry, které pozornost udrží, nebo zkvalitní. Klíčová slova Pozornost, koncentrace, deficit pozornosti, porucha pozornosti, ADD, rozvoj pozornosti, rodina, škola, pedagogická práceThis bachelor thesis researches general problems concerning the development of pupil's attention. It searches for it's coherence in the context of modern society. It explains the basic terms of attention and other that are associated with this topic. It deals with conditions that affect the attention. This thesis focuses on Attention Deficit Disorder (ADD) and it's influence on pupil's behaviour and their learning results at school. This work offers appropriate teaching methods that help resolve the difficulties connected with teaching and learning. It offers useful activities and games to improve pupil's attention abilities. Key words Attention, concentration, attention deficit, attention deficit disorder, ADD, attention development, family, school, pedagogical work
Klíčová slova:
deficit pozornosti; pedagogická práce; porucha pozornosti,ADD; Pozornost,koncentrace; rodina; rozvoj pozornosti; škola; ADD; Attention; attention deficit; concentration; concentration disorder; development of attention; family; pedagogical work; school