Original title:
Raná intervence u dětí s autismem
Translated title:
Early intervention for children with autism
Authors:
Schovánková, Johana ; Sotáková, Hana (advisor) ; Valentová, Lidmila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je popsat a analyzovat metody rané intervence využívané u dětí s poruchami autistického spektra. Dané téma není v českém prostředí často zpracovávané, ač se jedná o velmi důležitý obor, který může výrazně pomoci dítěti v jeho vývoji a rodičům v porozumění potřebám dítěte. Budeme se zabývat hlavními oblastmi rané intervence, jako jsou metody nácviku komunikace, hry, pracovního chování a sebeobslužných dovedností. Empirická část je založena na analýze rané intervence u dvou konkrétních dětí s PAS. Rádi bychom zde demonstrovali na rozvoji jednotlivých oblastí u zkoumaných dětí, jaký význam může pro dítě včasná intervence mít. V neposlední řadě se pokusíme zachytit, zda měla služba rané péče vliv na rodinu jako celek.The first purpose of my bachelor thesis is to describe and analyse the methods of early intervention for children with autism spectrum disorders (ASD). This theme is not in the Czech often processed, altought it is a very important field that can greatly help a child in his development and parents in understanding the needs of the child. we will adress the main areas of early intervention, which are functional communication training, game and self-care skills as well as manners. The empirical part is mainly analysing these methods by using specific examples; two children with ADS. We would like to demonstrate the development of the various region of the examined children, the importance of the child for early intervention have. Finally, we would like to describe whether early intervention care have an impact on the family as an unit.
Keywords:
Autism; Early Intervention; autismus; Ranná péče
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/58716