Název:
Segmentace a návrh podoby produktu pro cestovní kancelář
Překlad názvu:
Market segmentation and product suggestion for travel agency
Autoři:
Kafka, Dominik ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Segmentace trhu a návrh produktu pro cestovní kancelář Cíle: Hlavním cílem této práce je vypracování segmentace trhu pro produkt cestovní kanceláře a to nabídky zájezdů na vybraná utkání předních evropských lig ve fotbale. Dalším cílem je navržení konkrétní podoby této nabídky. Metody: Spotřebitelský trh byl segmentován a podoba produktu navržena na základě marketingového výzkumu realizovaného dotazníkovou metodou. Výsledky: Marketingový výzkum mi odkryl čtyři segmenty, z nichž jsem vybral tři segmenty cílové. Tyto segmenty jsem pojmenoval "Fotbaloví fanatici", "Fotbaloví nadšenci" a "Sportovní nadšenci" a vyhodnotil je jako nejatraktivnější trhy s největším potenciálem, na které by měla cestovní kancelář zaměřit své marketingové aktivity. Těmto segmentům jsem dále přizpůsobil podobu nabídky, která by se měla zaměřit zejména na anglickou, španělskou a italskou nejvyšší fotbalovou ligu. Klíčová slova: Segmentace, trh, produkt, služba, marketingový mix, cestovní ruch, spotřebitelTitle: Market segmentation and product suggestion for travel agency Objectives: The main objective of this thesis is to develop market segmentation for a product of travel agency. The product is an offer of a trip to selected matches of major European leagues in football. The sub-objective is to suggest specific form of this offer. Methods: The consumer market was segmented and form of product was suggested on the basis of marketing research conducted by questionnaire method. Results: Marketing research uncovered four segments, which I chose three target segments from. I named these segments "Football fanatics", "Football enthusiasts" and "Sports enthusiasts" and I evaluated them as the most attractive markets with the greatest potential, which travel agency should focus its marketing activities on. Thereafter I adjusted the form of the offer to these segments. The offer should concentrate on English, Spanish and German top leagues and its top teams. Key words: Segmentation, market, product, service, marketing mix, tourism, consumer
Klíčová slova:
cestovní ruch; marketingový mix; produkt; Segmentace; služba; spotřebitel; trh; consumer; market; marketing mix; product; Segmentation; service; tourism