Original title:
Výuková hodnota seriálových trendů 21. století
Translated title:
Educational value of popular tv shows in 21th.century
Authors:
Kořenář, Patrik ; Wolák, Radim (advisor) ; Šťastná, Lucie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Výuková hodnota seriálových trendů 21. století" rozebírá tři v současnosti populární seriály a analyzuje jejich přidanou výukovou hodnotu. První část se zaměřuje na záměrně i nezáměrně vzdělávací pořady v televizním vysílání, jejich minulost a současnost a rozebírá vzájemný vztah fikčních a dokumentárních pořadů. Druhá část analyzuje informace prezentované v konkrétních seriálech, jejich pravdivost a případnou přidanou vzdělávací hodnotu jak z pohledu diváka, tak z pohledu tvůrců pořadů. Třetí část navrhuje využití jednotlivých seriálů ve formálním i neformálním vzdělávacím procesu na základě nových i existujících modelů.Bachelor's thesis "Educational value of popular TV shows in 21st century" describes three popular TV shows and analyses their educational value. First part focuses on intentional and unintentional educational TV shows in past and present and analyses the differences between documantary and fictional TV series. Second part analyses information, that are beeing presentated in described TV shows, their factional validity and educational value seen both from the view of the audience and the creators of the shows. Third part proposes use of the single TV shows in formal and informal educational process based on both new and existing models.
Keywords:
adolescence; Dexter; education; Lost; Media; television; The Big Bang Theory; TV series; TV shows; adolescence; Dexter; Lost; Média; seriály; televize; The Big Bang Theory; vzdělávání
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/55082