Název:
Klavírní školství ve Španělsku
Překlad názvu:
Piano Education in Spain
Autoři:
Kocáková, Kateřina ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Klavírní školství ve Španělsku se zaměřuje na vývoj španělského klavírního vzdělávání od počátku 19. století po současnost. Popisuje a charakterizuje obecné a hudební vzdělávání od předškolního věku po dospělost. V druhé polovině analyzuje historické klavírní školy P. Álbenize, E. Compty, P. Tintorera a R. Montalbána, které nejvíce zasáhly do vývoje klavírní pedagogiky. Zabývá se také současnými moderními školami španělských autorů, jako například C. Péreze nebo M. Carry a současnými školami zahraničních (především amerických) autorů, například J. Thompsona, J. Bastiena a F. Clarka. V závěru práce upozorňuje na současnou situaci hudebních škol a konzervatoří a na reakci pedagogů. Jelikož neexistuje žádná publikace zabývající se danou problematikou v českém jazyce, je cílem této diplomové práce představit české odborné veřejnosti vývoj klavírního vzdělávání ve Španělsku, jeho současnou situaci a klavírní instruktivní literaturu, která není v Čechách příliš známá.The Master's Thesis Piano Education in Spain focuses on the development of the Spanish piano education from the beginning of the 19th century until present. It describes and characterizes general and music education from the pre-school age till adulthood. In the second part, the thesis analyzes historical piano schools and methods of P. Albéniz, E. Compta, P. Tintorer and R. Montalbán which influenced piano pedagogy the most. It also deals with current Spanish piano schools of C. Pérez and M. Carra and with foreign mainly American piano schools and methods of J. Thompson, J. Bastien and F. Clark. In the final part, the thesis draws attention to the current situation of music schools and conservatories and the reaction of the teachers to this situation. Since there is no publication in the Czech language concerning this topic, the aim of the thesis is to introduce to the Czech professional public the topic of Spanish piano education development, the current situation and to introduce piano books for beginners which are not known in the Czech Republic.
Klíčová slova:
španělská klavírní pedagogika; španělská školská legislativa; španělské klavírní školy; španělský hudební vzdělávací systém; španělský vzdělávací systém; piano methods; Spanish education legislation; Spanish educational system,Spanish music education; Spanish piano pedagogy; Spanish piano schools