Original title:
Spokojenost zákazníků sportovně-relaxačního centra Domyno
Translated title:
Customer satisfaction with services of Domyno sport-relax center
Authors:
Kočová, Lenka ; Voráček, Josef (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Spokojenost zákazníků sportovně-relaxačního centra Domyno Cíle práce: Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak jsou zákazníci spokojeni se současnými službami, které sportovně-relaxační centrum Domyno svým klientům nabízí. Pomocí dotazníku, kterým zjišťuji, jak jsou zákazníci spokojeni s kvalitou služeb, provést marketingový výzkum. Na základě výsledků, které z výzkumu získám, navrhnout možné změny, které by centru pomohly ve zkvalitňování poskytovaných služeb vedoucí k větší spokojenosti zákazníků. Metody: Ve své práci jsem použila techniku kvantitativního sběru dat - konkrétně dotazování, které bylo zaměřeno na spokojenost klientů s nabízenými službami. Sběr dat probíhal přímo v centru Domynu po dobu tří dnů. Výsledky: Data, která z výzkumu získám, jsou znázorněna pomocí grafů a tabulek ve výsledkové části bakalářské práce. Klienti vyjádřili největší spokojenost s beach volejbalem a aerobním cvičením H.E.A.T. Z doplňkových služeb pak nejlépe dopadl rezervační systém. Na základě slovního hodnocení respondentů jsou navrženy změny vedoucí ke zvyšování kvality služeb. Klíčová slova: marketing, zákazník, služba, kvalita služby, spokojenost zákazníkůTitle: Customer satisfaction with services of Domyno sport-relax center Objectives: The goal of this bachelor thesis is to find out how much the customers are satisfied with the current services, which are offered by Domyno sport-relax center, to do a marketing research with using a questionnaire and then to use the results of the research to make a suggestions for changes, which would improve the quality of their services to satisfy their customers' needs. Methods: There was used a quantitative research to collect the data, concretely interviewing, which was focused on the customer satisfaction with the offered services. The collecting of data was held in Domyno center for 3 days. Results: Results of the questionnaire are interpreted and displayed in the tables and graphs in the results' section of this bachelor thesis. The customer biggest satisfaction is with the beach volleyball and the aerobic exercise H.E.A.T. The best under reviewed supplement service is the reservation system. At the end of this bachelor thesis I used the interview results to suggest some changes, which would improve the service quality in Domyno sport-relax center. Keywords: marketing, customer, service, service quality, customer satisfaction
Keywords:
customer; customer satisfaction; marketing; service; service quality; kvalita služby; marketing; služba; spokojenost zákazníků; zákazník
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/53976