Original title:
Marketingový mix Fitness Fanatic a návrhy na jeho zlepšení
Translated title:
Marketing mix of Fitness Fanatic and proposal for improvement
Authors:
Kryštof, Václav ; Voráček, Josef (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářské práce je zaměřena na rozbor současného marketingového mixu, na analýzu tohoto mixu a následně se na základě zjištěných výsledků zabývá návrhy na změny směřující ke zlepšení mixu. Teoretická část je zaměřena na vymezení marketingových pojmů a jejich využití ve sportu. V metodologické části jsou popsány jednotlivé použité metody. V závěrečné části jsou interpretovány zjištěné výsledky výzkumu a analýzy SWOT a navrženy změny a úpravy stávajícího marketingového mixu fitcentra Fitness Fanatic.This bachelor thesis is aimed to description of current marketing mix, analysis of this mix and based on findings to propose changes leading to improvement of marketing mix. The theoretical part is aimed to define marketing concepts and its application in sport. In the methodology part are described individual used methods. In the final section are interpreted the findings of research and SWOT analysis and proposed changes of current marketing mix of Fitness Fanatic.
Keywords:
fitness; marketing mix; questionnaire; SWOT analysis; dotazník; fitcentrum; marketingový mix; SWOT analýza
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/53902