Original title:
Hodnocení učebnic a dalších výukových materiálů pro výuku informatiky na 1. stupni základní školy
Translated title:
Review of the textbooks and of other teaching materials for computer classes at primary schools
Authors:
Hrabák, Jan ; Fialová, Irena (advisor) ; Vaňková, Petra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je vedle mapování dostupnosti učebnic pro předměty z rodiny informačních a komunikačních technologií pro žáky ve věku prvního stupně základní školy, především hodnocení jejich kvality se stanovením hodnotících kritérií. V praktické části jsou evaluovány dostupné učebnice vhodné pro výuku na 1. stupni základní školy. Dále jsou porovnávány zjištěné názory a postoje lektorů a učitelů k dostupným učebnicím a dalším výukovým materiálům.The purpose of this bachelor thesis is - besides mapping the availability of information and communication technology textbooks for pupils of the first stage of primary schools - mainly to evaluate their quality and to set evaluating criteria for them. Available textbooks suitable for teaching at the first stage of primary school are evaluated in the practical part of this work. In conclusion, the found opinions and attitudes of lecturers and teachers on available textbooks and other teaching materials are compared.
Keywords:
computer; difficulty of the text; evaluation; primary schools; textbook; 1. stupeň; hodnocení; obtížnost textu; počítač; učebnice
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/53854