Název:
Zobrazení rodiny v románech Intimacy (Hanif Kureishi), Scissors Paper Stone (Elizabeth Day)
Překlad názvu:
The portrayal of family in Hanif Kureishi's Intimacy and Elizabeth Day's Scissors Paper Stone
Autoři:
Balážová, Anna ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis concentrates on the depiction of family in two contemporary British novels. These are: Hanif Kureishiʼs In macy (1998), wri en in the first person narra ve, and Elizabeth Day's Scissors Paper Stone (2011), written in the third person narrative. This thesis analyses the novels from various perspectives with the main emphasis put on the theme of family. It also takes into consideration the different narrative modes used in the novels. In the theoretical part this thesis concentrates on the development of family with the main stress placed on the changes that took place in the second half of the twentieth century in Britain. The topics that it deals with are the breakdown of a relationship, fatherhood, dysfunctional communication and other themes concerning the family and interpersonal relationships.Předmětem této diplomové práce je zobrazení rodiny ve dvou současných britských románech. Jde o román Scissors Paper Stone (2011) od autorky Elizabeth Day, který je napsán v er formě, a novelu Byli jsme si blízcí (1998), jejímž autorem je Hanif Kureishi a která je napsána v ich formě. Tato diplomová práce rozebírá zmíněné romány z různých perspektiv a bere v úvahu i jejich rozdílné formy vyprávění. V teoretické části se tato práce věnuje vývoji rodiny a zaměřuje se na změny, které se odehrály v druhé polovině dvacátého století v Británii. Témata, kterými se zabývá, jsou: rozpad vztahu, otcovství, nefungující komunikace a další motivy, které se týkají rodiny a mezilidských vztahů.
Klíčová slova:
er forma; ich forma; komunikace; krize rodiny; otcovství; rodina; rozchod; současný britský román; vztah; zneužívání; break up; contemporary British novel; family; fatherhood; first-person narration; the crisis of family; third-person narration