Original title:
Mediální obraz farmářských trhů
Translated title:
Media Representation of Farmers'Markets
Authors:
Pokorná, Kateřina ; Macků, Lucie (advisor) ; Zábrodská, Kristina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce "Mediální obraz farmářských trhů" je popsat vývoj mediálního obrazu pražských farmářských trhů, jak jej prezentovala MF DNES v roce 2010 a v první polovině roku 2011. Výzkum proběhl kombinací kvantitativní a kvalitativní analýzy a ankety mezi návštěvníky trhu. Výsledkem je srovnání tří analyzovaných období se zaměřením na vývoj hodnocení fenoménu farmářských trhů a prezentaci problémů, které jejich konání doprovázely. V analýze se ukázalo, že mediální obraz byl v roce 2010 nekritický. Články o farmářských trzích byly výrazně pozitivní a prezentovaly pouze kladné ohlasy. Trhy byly také spojovány s politikou jednotlivých městských částí, kterým byla přikládána zásluha za jejich založení. Přestože deník v první polovině roku 2011 začal informovat o problémech trhů, anketa mezi návštěvníky trhů ukázala, že negativní zprávy jejich nákupní chování a důvěru v trhy neovlivnily.The aim of the thesis "The media image of farmers' markets" is to describe the development of the media image of Prague farmers' markets, as presented by MF DNES in 2010 and the first half of 2011. The research was carried out using a combination of quantitative and qualitative analysis and of a survey among the market shoppers. The result is a comparison of the three analyzed periods and focuses on an evaluation of the phenomenon of farmers' markets and presentation of the problems that accompanied them. The analysis showed that the media image in 2010 was uncritical. Articles about farmers' markets were distinctly favorable, showing only positive feedback. Markets were also associated with policies of the respective Prague districts, which were given credit for establishing them. Although the daily began to report on problems of the markets in the first half of 2011, survey among the shoppers showed that negative messages did not affected their shopping behavior and confidence in markets.
Keywords:
Farmers markets; lifestyle; media image; media influence; MF DNES; qualitative content analysis; quantitative content analysis; Farmářské trhy; kvalitativní obsahová analýza; kvantitativní obsahová analýza; mediální obraz; MF DNES; vliv médií; životní styl
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/53538