Original title:
Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy
Translated title:
Individual integration of pupils with specific learning difficulties in primary school
Authors:
Humlová, Dominika ; Felcmanová, Lenka (advisor) ; Ptáčková, Klára (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce na téma "Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní" školy pojednává o problematice vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, která je v dnešní době velmi aktuálním tématem. Práce je standardně rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část, vypracována z odborných pramenů, definuje specifické poruchy učení, popisuje jejich klasifikaci, projevy, reedukaci a možnosti a zásady vzdělávání žáků s těmito obtížemi. Praktická část se věnuje popisu příkladu dobré praxe - Základní školy Táborské, kde individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení probíhá. Zabývá se kromě charakteristiky školy, školského poradenského pracoviště a průběhu integrace i několika konkrétními příklady individuální integrace.Bachelor thesis addresses the up-to-date issue of "Individual integration of pupils with specific learning disabilities in primary school". It is divided into theory and practical part. The theory part, worked out from specialized source, defines specific learning disabilities and describes its classification, symptoms, reeducation of specific learning disabilities in general . The practical part describes an example of good practice - Táborská Elementary School, where individual integration of pupils along with specific learning disabilities takes place. It deals, in addition to the characteristics of schools, school counseling department and course integration and several specific examples of the integration.
Keywords:
dysgraphia; dyslexia; dysortographia; education of pupils with learning disabilities; individual education plan; individual integration; reeducation of specific learning disabilities; specific learning disabilities; dysgrafie; dyslexie; dysortografie; individuální integrace; individuální vzdělávací plán; reedukace specifických poruch učení; specifické poruchy učení; vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/52322