Název:
Každodennost novináře v letech 1970-1990
Překlad názvu:
Everyday life of journalists in the years 1970-1990
Autoři:
Čepková, Markéta ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá každodenností novináře v letech 1970 - 1990. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část čerpá především ze sociologických knih, Statistického úřadu a z publikací a časopisů vydavatelství Novinář. V první části jsou definice klíčových pojmů, statistické údaje o médiích, kultuře a životním stylu. Uvádí také českou společnost v období normalizace, profesionální a sociální strukturu obyvatelstva, vzdělanost a postavení novináře této doby. Praktická část je zaměřena na rozhovory s jednotlivými novináři a analyzuje jednotlivé aspekty každodenního života. K této analýze byla použita kvalitativní metoda výzkumu orální historie a porovnává jednotlivé odpovědi novinářů s údaji z teoretické části.This diploma thesis deals with the everyday life of journalists between years 1970 - 1990. It is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part draws mainly from books on sociology, Statistics Office and publications and journals of "The Journalist" ("Novinář") publishing. There are definitions of the key terms and statistic data on media, culture and life style in the first part. It also depicts Czech society in the time of Normalization, as well as professional and social structure of the population, scholar-ship and the position of a journalist in this era. The practical part is devoted to the interviews with journalists and analyses separate aspects of everyday life. This analysis was made with the usage of the qualitative method and compares particular responses of the journalists with the data from the theoretical part.
Klíčová slova:
Každodennost; normalizace; novinář; platová výměra; tištěná média; vzdělání; education; Everyday life; journalist; Normalization; printed media; salary assessment