Original title:
Predikce prodejností magazínů
Translated title:
Magazine sales prediction
Authors:
Rajčan, Šimon ; Pokorný, Jaroslav (advisor) ; Mrázová, Iveta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Today, many magazine publishing houses faces the problem of future predictions of their products. In many cases, these predictions are made by employees based on their personal experiences and guesses. The problems of this attitude are high expanses on making the predictions and increased expanses when those predictions are wrong. The aim of this work is to study existing regression methods of automatic prediction and create a solution for predicting the magazine sales in Russian publishing house Burda.Mnoho nakladatelstev se dnes potýká s problémem predikce prodejností vydávaných magazínů. V mnoha případech tyto predikce vykonávají zaměstnanci na základě svých subjektivních odhadů. Nevýhodou tohoto přístupu jsou zvýšené náklady na tvorbu predikcí a následné zvýšené náklady způsobené nepřesnostmi v těchto predikcích. Cílen této práce je prozkoumat existující regresní metody automatické predikce a zvolit řešení predikce prodejností magazínů v Ruském nakladatelství Burda.
Keywords:
decision trees; predictive modeling; regression methods; prediktivní modelování; regresní metody; rozhodovací stromy
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/51744