Název:
Výchovně-vzdělávací proces ve francouzské mateřské škole
Překlad názvu:
The Process of Education in nursery school in France
Autoři:
Levová, Kateřina ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název bakalářské práce : Výchovně-vzdělávací proces ve francouzské mateřské škole Tato práce se zabývá tématem procesu výchovy a vzdělávání ve francouzské mateřské škole. Pod tímto pojmem je zahrnuto veškeré pedagogické působení na žáka během jeho docházky do mateřské školy. Řešení práce vychází z literární rešerše a vlastního výzkumu. Výzkum byl uskutečněn za prvé formou pozorování průběhu vyučování ve třídách tří francouzských mateřských škol a za druhé formou rozhovoru se zde vyučujícími pedagogy. Obsah práce je rozdělen do šesti hlavních oblastí. První část je úvod do problematiky procesu výchovy a vzdělávání v mateřské škole. Zaměřuje se na cíle vzdělávání a výchovy a časově tento proces vymezuje. Druhá oblast se zabývá podmínkami, činiteli a organizací výuky ve třídě. Třetí oblast se věnuje vzdělávacím a výchovným činnostem - je zde uvedena jejich charakteristika, klasifikace a jejich souvislosti s oblastmi rozvoje ze vzdělávacího programu. Čtvrtá oblast je věnována konkrétním příkladům činností s komentářem. Poslední oblast se zabývá hodnocením žákova pokroku v průběhu docházky a uzavírá téma výchovne- vzdělávacího procesu. klíčová slova : výchova a vzdělávání v mateřské škole, výuka v mateřské škole, rámcový vzdělávací program, podmínky pro vzdělávání, faktory vzdělávání, organizace...Title of the thesis: The process of education in nursery school in France This thesis deals with the process of education in nursery school in France. This topic concerns all pedagogic influence on the child while attending the school. The preparation of the work is based on the literary and the practical research. The practical research we chose is an observation of the teaching proces in nursery school and an interview with the teachers of these schools. The content of the thesis is divided into five essential domains. The first is the introduction to the theme of the process of education in nursery school. This part focuses on the objectives of the education and limits the period spent in nursery school. The second domain presents the conditions and organisitional factors of education. The third domain analyses the educational activities - their characteristic, classification and their connection with domains of progression from the national curriculum. The fourth domain deals with concrete examples of the activities. The last domain talks about the evaluation and by this conclude the theme of process of education. Keywords : education in nursery school, national curriculum, factors of education, organization of education, activities in nursery school, nursery school in France
Klíčová slova:
faktory vzdělávání; mateřská škola ve Francii; organizace vzdělávání; podmínky pro vzdělávání; rámcový vzdělávací program; vzdělávací a výchovné činnosti; výchova a vzdělávání v mateřské škole; výuka v mateřské škole; activities in nursery school; education in nursery school; factors of education; national curriculum; nursery school in France; organization of education