Original title:
Dokumentární film v globálním a rozvojovém vzdělávání na středních školách
Translated title:
Documentary film in the global development of education in high schools
Authors:
Doležalová, Alžběta ; Kasíková, Hana (advisor) ; Valenta, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Dokumentární film v globálním a rozvojovém vzdělávání na středních školách se zabývá problematikou globálního rozvojového vzdělávání na poli českého středního školství. Cílem práce je představit možnosti využití dokumentárního filmu jako metody globálního rozvojového vzdělávání. Teoretická část práce rozpracovává globální rozvojové vzdělávání (dále už jen GRV) ve školním kurikulu a jeden z jeho vzdělávacích prostředků - dokumentární film. Empirická část se soustředí na připravenost budoucích středoškolských pedagogů na využití dokumentárního filmu v globálním a rozvojovém vzdělávání a zajímá se také o jejich postoje a znalosti tématu.Diploma thesis Documentary film in the global development education in high schools deals with the issue of the global development education in conditions of Czech high schools. The aim of the diploma thesis is to introduce possibilities of utilisation of the documentary film as a method of global development education. The theoretical part elaborates on the global development education in the school curriculum and one of it's educational instruments - documentary film. The empirical part is focused on preparedness of the future high school teachers for use of documentary film in the global development education and it is also concerned with their attitudes and knowledges of the theme.
Keywords:
documentary film; framework education programme; future pedagogues; Global development education; global development topics; high schools; One World in Schools; students; budoucí pedagogové; dokumentární film; globální rozvojová témata; Globální rozvojové vzdělávání; Jeden svět na školách; rámcový vzdělávácí program; studenti; střední školy
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/51485