Original title:
Marketingový mix vybraného hotelu
Translated title:
Marketing Mix of Selected Hotel
Authors:
Saska, Marek ; Vudková, Lucie (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové mixu a dalších marketingových řešení pro malý hotel v Praze. Práce je rozdělena do tří tematických okruhů. První okruh pojednává o marketingu v teoretické rovině a vysvětluje pojmy spjaté s tématem. V druhém tematickém okruhu jsou zpracovány marketingové analýzy, konkurence a popis aktuální situace v hotelu. Posledním okruhem této práce je návrh marketingového mixu a další doporučení pro zlepšení jeho pozice na trhu.
The master thesis deals with marketing mix and other marketing solutions for small hotel in Prague. The thesis is devided into three parts. First part contains marketing theory and explain terms related to the topic. Second part of this thesis is about marketing analysis, competition and description of the current situation in the hotel. Last part contains improvment proposal of marketing mix and other recommodations to improve its market position.
Keywords:
analysis; competion; hotel; market; Marketing mix; analýzy; hotel; konkurence; Marketingový mix; trh
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/67078