Original title:
Návrh komunikačního mixu podniku
Translated title:
Proposal for Company Communication Mix
Authors:
Syková, Iveta ; Balcárek, Jiří (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem komunikačního mixu pro fitness centrum v samotném středu města Brna. Tato práce je rozdělena na část teoretickou, analytickou a návrhovou. V teoretické části jsou popsány základní pojmy z oblasti marketingu, analytická část obsahuje vybrané analýzy makroprostředí a mikroprostředí, jejichž výsledky jsou podklady pro samotnou návrhovou část práce. V poslední části jsou stanoveny návrhy komunikačního mixu společnosti, které povedou ke zvýšení konkurenceschopnosti, získání povědomí u potencionálních zákazníků a také k následnému zvýšení zisku.
The master thesis is focused on a proposal of communication mix for a fitness center located in the center of the Brno city. This thesis is divided into the theoretical, analytical and proposal part. The theoretical part describes the basic concepts of marketing, the analytical part contains selected analyzes from macro-environment and micro-environment, and their results are the basis for the proposal part of the thesis. The last part sets out proposals for a company's communication mix that will lead into increased competitiveness, raising awareness among potentional customers leading to a consequent increase in profit.
Keywords:
advertising; Communication mix; fitness; marketing; marketing mix; promotion; social networks; fitness; Komunikační mix; marketing; marketingový mix; propagace; reklama; sociální sítě
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/67032