Original title:
Návrh metodiky budování bezpečnostního povědomí na střední škole
Translated title:
Design Methodology of Security Awareness at the Secondary School
Authors:
Sobotková, Hana ; Potůčková, Marie (referee) ; Sedlák, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce řeší téma budování bezpečnostního povědomí na středních školách. Cílem je vytvořit jednotnou metodiku budování bezpečnostního povědomí, která může být využívána středními školami k zajištění ochrany vlastního perimetru, svých uživatelů i okolí před jednáním uživatelů. Úvodní část se věnuje základní terminologii, existujícím či připravovaným český i mezinárodním zákonům, normám, předpisům a certifikaci v oblasti informační a kybernetické bezpečnosti. V praktické části jsou popsány jednotlivé kapitoly metodiky budování bezpečnostního povědomí v prostředí středních škol.
The diploma thesis addresses the topic of security awareness education at secondary schools. The goal is to develop a standardized methodology for building security awareness, which can be used by secondary schools to ensure the protection of their perimeter, their users and others from the user’s actions. The introductory part deals with the basic terminology, existing and forthcoming Czech and international legal acts, norms, regulations and certification in the area of information and cyber security. The practical part includes the methodology chapters describing the building of security awareness at secondary schools.
Keywords:
Information Security Management System; Methodology; Security Awareness Education; Special Publication NIST SP 800-50; Training; Budování bezpečnostního povědomí; Metodika; Speciální publikace NIST SP 800-50; Systém řízení bezpečnosti informací; Školení
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/66474