Název:
Zkušenosti volnočasových pedagogů na zotavovacích akcích s dětmi s ADHD
Překlad názvu:
Experience leisure educators at convalescent events with children with ADHD
Autoři:
MÁLKOVÁ, Michaela Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce na téma Zkušenosti volnočasových pedagogů na zotavovacích akcích s dětmi s ADHD má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se zabývá problematikou zotavovacích akcí, tzn. legislativou, organizací, kvalifikací a kompetencemi pracovníků zotavovacích akcí. Dále je charakterizováno dítě s ADHD a popsány výchovné přístupy vhodné pro práci s dětmi s ADHD na zotavovacích akcích. Cílem empirické části je popsat zkušenosti pedagogů volného času s integrací dítěte s ADHD na zotavovacích akcích. Empirická část je rozdělena na dvě části. První část tvoří předvýzkum realizovaný formou dotazníkového šetření. Na výsledky šetření navazuje část druhá, založená na strukturovaných rozhovorech s vybranými pedagogy volného času. Otázky rozhovoru jsou zaměřeny na dosavadní praxi volnočasových pedagogů, podmínky integrace dítěte s ADHD na zotavovací akci, výchovné přístupy a přínosy integrace. The diploma thesis concerning "Experience leisure educators at convalescent events with children with ADHD syndrome" is of a theoretical and empirical character. The theoretical part deals with convalescent actions, i.e. legislation, organization and skills and competencies of recreational activities staff. There are also described ADHD syndrome, its symptoms in children and discussed the educational approaches suitable to work with children with ADHD syndrome during convalescent events. The aim of the empirical part is to describe the experience of free time educators with the integration of child with ADHD syndrome who is participating in convalescent event. Empirical part is divided into two parts. The first part consists of preliminary research implemented by questionnaire. The results of the survey are followed by the second part, which is based on structured interviews with selected educators of free time activities. Interview questions are focused on the current practice of leisure educators, the conditions of ADHD syndrome children's integration to recreational activities, educational approaches and benefits of this integration.
Klíčová slova:
ADHD; hra; integrace; letní tábor; pedagog volného času; projevy a příčiny; zotavovací akce; attention deficit hyperactivity disorder; convalescent events; game; integration; leisure time animator; summer camp; symptoms and causes Citace: MÁLKOVÁ, Michaela. Zkušenosti volnočasových pedagogů na zotavovacích akcích s dětmi s ADHD. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/49021