Název:
Připravenost předškolních pedagogů na integraci/inkluzi dětí s mentální retardací
Překlad názvu:
Preparedness pre-school padagogue for integration/inklusion of childern with mental retardation
Autoři:
SKALOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Připravenost předškolních pedagogů na integraci/inkluzi dětí s mentální retardací je ve své teoretické části rozdělena na tři hlavní kapitoly. První kapitola shrnuje poznatky o osobnosti dětí s mentální retardací. Druhá kapitola se věnuje výchově a vzdělávání dětí s mentální retardací a podrobněji přibližuje historické souvislosti v této oblasti. Poslední třetí kapitola teoretické části vysvětluje pojmy integrace a inkluze. Praktická část zobrazuje výsledky výzkumného šetření. Snažila jsem se zjistit, jestli se učitelé v běžných mateřských školách cítí být připraveni na inkluzi dětí s mentální retardací. Pro praktickou část jsem zvolila kvalitativní šetření. Pro sběr dat byly zvoleny polostrukturované rozhovory.Bachelor's work title Preparedness pre-school pedagogue for integration/inclusion of children with Mental Retardation is divided to three parts in its theoretical chapters. First chapter summarizes the knowledge about the children with mental retardation. Second chapter is about how to raise and educate the children with mental retardation and in this field the chapter approaches historical contexts in details. Last theoretical chapter explains the concept of the intergartion and inclusion. Practical part shows the results of the investigative surveys. I was trying to find out, if the teachers at ordinary nursery schools are ready for inclusion of the children with mental retardation. I have chosen qualitative survey for a practical part. Methods of gathering the facts were chosen as half structured interviews.
Klíčová slova:
inkluze; integrace; Mentální retardace; předškolní pedagog; výchova a vzdělávání; inclusion; integration; Mental retardation; pre-school pedagogue; upbringing and education Citace: SKALOVÁ, Kateřina. Připravenost předškolních pedagogů na integraci/inkluzi dětí s mentální retardací. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/46736