Název:
Spotřebitelské vzdělávání na základních školách
Překlad názvu:
Consumer education in primary schools
Autoři:
FOLTINOVÁ, Marta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je zjištění, jaké prostředky jsou používány v případě spotřebitelského vzdělávání žáků na základních školách pomocí dotazníkového šetření. Finanční vzdělávání je jedním z nejdůležitějších prvků v oblasti ochrany spotřebitele. Finanční vzdělávání vede k posílení finanční gramotnosti spotřebitele a spotřebitel se tak stává subjektem finančního trhu, který zná svá spotřebitelská práva a povinnosti. Praktická část je zaměřena na spotřebitelské vzdělávání a finanční gramotnost na základních školách v Jihočeském kraji. Je zjišťováno, zda probíhá výuka finanční gramotnosti na základních školách v Jihočeském kraji, jaké materiály jsou pro tuto výuka a jak jsou pedagogové připravováni na formu této výuky. Data pro praktickou část jsou získána pomocí dotazníkového šetření. První dotazník je zaměřen na zjištění průběhu výuky finanční gramotnosti a byl rozeslán pomocí e-mailu. Druhý dotazník je zaměřen na finanční gramotnost žáků a byl rozdán osobně. Na základě dotazníkového šetření jsou stanoveny návrhy na zlepšení a to zavedení finančního kroužku a finančního dne. This work is aimed at finding resources which are used for consumer education of pupils in primary school. Financial education is one of the most important elements in the field of consumer protection. Financial education leads to strengthening financial literacy of the consumer and the consumer becomes a subject of financial market who knows his duties and consumer rights. The practical part is focused on consumer education and financial literacy in primary schools in the South Bohemian Region. It also determines whether financial literacy is taught in primary schools in the South Bohemian Region, what materials there are for this subject or how the teachers are trained for this form of education. The data for the practical part were obtained via questionnaires. One questionnaire is focused on finding lessons of financial literacy and circulated by e-mails. The second questionnaire is focused on financial literacy of students and is dealt personally. Based on the research it was qualified and recommended to establish a financial club and a day of finance.
Klíčová slova:
finanční gramotnost; finanční vzdělávání; ochrana spotřebitele; povinná školní docházka; compulsory education; consumer protection; financial education; financial literacy Citace: FOLTINOVÁ, Marta. Spotřebitelské vzdělávání na základních školách. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/45532