Original title:
Důchodci jako cílová skupina pro internetový prodej potravin
Translated title:
Pensioners as a target group for internet food sale
Authors:
HANZLÍKOVÁ, Nikola Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce bylo zhodnotit nákupní chování důchodců a jejich postoj k nákupu potravin přes internet. Na základě sekundárních dat definuje nákupní chování a přístupy ke spotřebnímu chování. Poté práce popisuje faktory ovlivňující chování spotřebitele při nákupu a nákupní rozhodovací proces. Dalším krokem je představení termínu e-commerce. Následně jsou uvedeny výhody a nevýhody nakupování potravin po internetu, obchodování s potravinami prostřednictvím internetu a nejvýznamnější potravinové e-shopy v České republice. Poté se práce zaměřuje na výzkum nákupního chování důchodců na internetu. Na základě marketingového výzkumu, pomocí dotazníkového šetření, byly zpracovány primární informace. Data jsou reprezentována pomocí tabulek a grafů.The aim of the bachelor thesis was the evaluation of shopping behaviour of pensioners and their attitude towards buying food via the internet. On the basis of secondary data, it defines shopping behaviour and its approaches. Then the thesis describes factors which have influence on consumer during shopping. It also investigates the decision-making process of the buyer. The next step is the introduction of the term of e-commerce. Subsequently there are advantages and disadvantages of shopping on the internet, trading with food by the internet and the most significant online salesperson of food in the Czech Republic. Then the thesis is focused on the research of buying behaviour of pensioners on the internet. On the basis of marketing research by method of questionnaire survey, the primary data were processed. The data are presented by graphs and tables.
Keywords:
buying behaviour; consumer influencing factors; e-commerce; pensioners; purchase decision process; důchodci; e-commerce; faktory ovlivňující spotřebitele; nákupní chování; nákupní rozhodovací proces Citation: HANZLÍKOVÁ, Nikola. Důchodci jako cílová skupina pro internetový prodej potravin. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/46098