Název:
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Překlad názvu:
To Dvur Kralove by train - Transfer Terminal in Dvur Kralove nad Labem
Autoři:
Stibůrková, Nikola ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury
Abstrakt: [cze][eng]
Práce se zabývá architektonickým a urbanistickým návrhem nového dopravního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a nově také vlak, který je do města přiveden po kolejích stávající vlečky. Umístění terminálu je prvotním impulsem pro rozvoj celé přilehlé lokality. Ta je ovlivněna rušnou dopravou i okolní zástavbou, kterou tvoří průmyslové závody, hala supermarketu a fragmenty původní zástavby bloku. Návrh pracuje se současnou situací a existujícími bariérami, ale je otevřen budoucím změnám v území. Jednotlivé stavby jsou umístěny na myšlené ose směřující z parcely do centra města a usměrňují tak pohyb chodců zamýšleným směrem. Dopravní řešení navazuje na současnou polohu vlečky vedoucí do teplárny, ke které přidává okruh autobusové dopravy. Ten ve svém středu vytváří příjemný prostor pro čekání a bezpečný přestup mezi jednotlivými linkami. Vlaky i autobusy mají společnou hlavní výpravní budovu, která v sobě ukrývá všechny potřebné funkce terminálu. Na terminál navazuje upravený veřejný prostor kde mohou probíhat trhy či městské slavnosti a který tak slouží nejen cestujícím, ale i obyvatelům města.
The project deals with the architectural and urban design of the new transport terminal in Dvůr Králové nad Labem. The terminal has to associate the current bus lines and also the train, which is newly brought to the city by the tracks of the existing siding. The location of the terminal is the prime impetus for the development of the entire adjacent site. The site is influenced by busy transport and the surrounding area, which consists of industrial plants, a supermarket hall and fragments of the original buildings. The proposal works with the current situation and existing barriers but is open to future changes in the territory. The individual buildings are located on the imaginary axis leading from the parcel to the city center and thus direct pedestrian movement in the intended direction. The transport solution follows the current location of the sink leading to the heating plant, to which the bus transport circuit is added. In the circuit´s center, a pleasant space for waiting and safe transfer between lines is created. Trains and buses have a common main building that hides all necessary terminal functions. The terminal is also connected with newly designed public space where the markets and city festivals can be held. This space, amongst other functions of the terminal therefore serves not only passengers but also the inhabitants of the city.
Klíčová slova:
autobus; beton; doprava; dopravní stavba; Dvůr Králové nad Labem; MHD; nádraží; nástupiště; prosklená fasáda; přestupní uzel; terminál; vlak; zastřešení; železnice; bus; concrete; Dvůr Králové nad Labem; glass facade; platform; public transport; railway; railway station; roofing; siding; terminal; traffic structure; train; transfer point; transport
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/64965