Original title:
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Translated title:
To Dvur Kralove by train - Transfer Terminal in Dvur Kralove nad Labem
Authors:
Kantor, Táňa ; Galeová, Nicol (referee) ; Ponešová, Barbora (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá architektonickým a urbanistickým návrhem přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který sdružuje autobusové linky MHD a vlakovou stanici. Vlaky jsou přiváděny do města po stávající železniční vlečce. Návrh se dále zabývá urbanistickým řešením napojením řešeného území na centrum města a nově vzniklou okružní trasu, která by vedla ze ZOO do centra. Výsledkem je prostor, který v sobě zahrnuje jak dopravní infrastrukturu, tak i veřejný prostor, který je propojen s okolními místy a vytváří jasný a zapamatovatelný orientační bod.
The project deals with the architectural and urban design of the transfer terminal in Dvůr Králové nad Labem, which combines public transport such as bus lines and train station. Trains are fed into the city an existing railway siding. The proposal also deals with the urban design by connecting the area to the city center and the newly created circular route leading from the ZOO to the center. The result is an area that includes the transport infrastructure and the public space which is connected to the surrounding areas and creates a clear and memorable landmark.
Keywords:
bus; Dvůr Králové nad Labem; glass facade; platform; public transport; rails; railway; railway station; roof; siding; steel construction; terminal; train; transfer point; transport; transportation building; autobus; doprava; dopravní stavba; Dvůr Kárlové nad Labem; koleje; mhd; nádraží; nástupiště; ocelová konstrukce; prosklená fasáda; přestupní uzel; terminál; vlak; vlečka; zastřešení; železnice
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/64896