Název:
Java aplikace - teorie a praxe
Překlad názvu:
Java applications - theory and practice
Autoři:
Mareček, Miroslav ; Halbich, Čestmír (vedoucí práce) ; Radomír, Radomír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je charakterizovat základní aspekty programovacího jazyka Java a vývoje aplikací v něm. Jako exemplář pro praktickou ukázku v rámci této práce poslouží jednoduchá aplikace Nand2Tetris Playground, jejíž některé aspekty budou v práci analyzovány. Účelem aplikace Nand2Tetris Playground bude navrhnout a vytvořit grafické uživatelské rozhraní pro první část kurzu počítačové architektury Nand2Tetris, sestavenému Noamem Nisanem, Ph.D. a Simonem Schockenem, Ph.D. V této části má student za úkol si pouze s pomocí NAND brány postupně sestavit všechny ostatní logické brány a několik dalších základních binárních součástek. Software pro tuto část existuje, ale jeho implementace může být zvláště pro studenta neobeznámeného s informatikou matoucí a nepohodlná na užívání. Proto bude navrženo a implementováno GUI, které tuto část kurzu zpřehlední a zpřístupní studentům méně zběhlým v oboru.The aim of this thesis is to characterize the foundational aspects of the Java programming language and the development of applications with it. As an exemplary application on which to demonstrate the findings, we will use Nand2Tetris playground, a simple education application, some of which's aspects will be analyzed within the thesis. The aim of the Nand2Tetris Playground project will be to propose and implement a graphical user interface for the first part of the Nand2Tetris computer architecture course, created by Noam Nisan, Ph.D. and Simon Schocken, Ph.D. In this part of the course, the student is tasked with assemblig all the basic boolean logic gates and several other basic parts using only NAND gates. Software for this part already exists, but can be user unfriendly, especially for a student not well versed in computer science. This is why the GUI that will be proposed and implemented will make the course more accessible even to students not very proficient in the area.
Klíčová slova:
GUI; interface; Java; počítačová architektura