Název:
Problematika zvolené destinace na trhu cestovního ruchu v České republice
Překlad názvu:
The Chosen Destination Issue on the Tourist Industry Market in the Czech Republic
Autoři:
Šepsová, Anežka ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Eichler, Michal (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou cestovního ruchu ve zvolené destinaci, kterou je město Cortina d Ampezzo, nacházející se v severní části Itálie v pohoří Dolomity. První část bakalářské práce obsahuje teoretické vymezení cestovního ruchu včetně základních pojmů a dělení tohoto odvětví. V další části je práce zaměřena na charakteristiku zvolené destinace, včetně služeb cestovního ruchu a možností trávení volného času v letní a zimní sezóně. Poté je provedeno zhodnocení analýzy současného stavu atraktivity destinace pro české návštěvníky. Bylo provedeno dotazníkové šetření, které je vyhodnoceno pomocí grafů a tabulek. Závěr a následná doporučení ke zvýšení atraktivity destinace jsou provedeny za pomoci aktuální nabídky poznávacích zájezdů, která by spolu s výsledky dotazníku mohla přispět ke zlepšení stavu nabídky.The bachelors thesis deals with the issue of tourism in the chosen destination, which is the town of Cortina d Ampezzo located in the northern Italy in the Dolomite mountains. The first part of the bachelors thesis contains the theoretical definition of tourism, including basic terms and categorization of this branch. In the next part, the thesis focuses on the description and characteristics of the chosen destination, including tourism services and types of leisure time activities in the summer and winter season. The next part is the analysis of the current level of attractiveness of the destination for Czech tourists. The data for the analysis were obtained from the questionnaire survey and evaluated by charts and tables. The conclusion and resulting recommendations for increases attractiveness of the destination were made using the analysis of the offer of sightseeing tours, which might, along with the results of the questionnaire, contribute to the improvement of the offer.
Klíčová slova:
cestovní kancelář; cestovní ruch; Cortina d Ampezzo; destinace; Dolomity; dotazník; nabídka; návštěvník; poznávací zájezd; trh; turista